Project in Breda (2)

Helaas; het zit erop. Althans, als het goed is zit het er op voor mij. Waarom als het goed is? Omdat er misschien nog een mogelijkheid in zit dat ik teruggevraagd wordt. De intiele inzet was voor twee weken project ondersteuning en advisering rondom OSIRIS (studie volg systeem) en de inrichting met betrekking tot het curriculum binnen OSIRIS.
Deze ondersteuning is uitgevoerd en er blijven (natuurlijk) altijd nog een paar losse eindjes of vragen over.

Om (voor nu) de zaken al zo goed en gestructureerd mogelijk af te ronden heb ik informatie en gegevens achtergelaten in de vorm van exceloverzichten en enige maatwerk “uitleg over ..” documenten die op het intranet geplaatst kunnen worden, zodat de medewerkers en gebruikers van OSIRIS altijd op de hoogte blijven van hoe zaken werken binnen OSIRIS.

Uiteraard kunnen ze dit ook bespreken met de key-users of functioneel beheer. Maar wanneer het om basiszaken gaat kunnen ze dit nu dus ook nazoeken en raadplegen.

Voor mij houdt het nu dus eventjes op bij de NHTV te Breda.
Voor de NHTV zelf gaat het nu dus pas beginnen!

Immers, ze zijn overgegaan op OSIRIS. Een conversie vanuit het oude studievolgsysteem is geweest en een implementatie om het nieuwe studie volg systeem in te kunnen richten. Studenten en docenten kunnen straks via de SelfService (webbased) zelf inloggen in OSIRIS en inschrijven op tentamens (studenten), resultaten geven (docenten) en resultaten raadplegen (zowel studenten als docenten). Wanneer dit “Straks” is wordt uiteraard bepaald door de NHTV.

Voor de backoffice is dit het moment om alle zaken nog eens goed te onderzoeken of eea nog gestructureerder kan, onder andere met betrekking tot het aanleveren en beheersen van curricula. Niets is zo belangrijk als het op tijd en goed aanleveren van curriculum gegevens, maar ook het goed gedocumenteerd zijn van deze gegevens.
Dit niet alleen met het oog op het inrichten van het studievolgsysteem, maar ook voor de vindbaarheid van de gegevens door de medewerkers, zodat in een later stadium de gegevens alleen nog maar naast elkaar gehouden hoeven te worden en die zaken eruit “gevist” hoeven te worden die (bijv. in het nieuwe jaar/nieuwe curriculum) gewijzigd moeten worden.

Nu begint het dus pas. OSIRIS is of gaat live, implementatie is min of meer achter de rug, de theorie is geweest en de praktijk gaat nu beginnen!

Interesse in mijn werkwijze of mij als persoon voor dit soort projectondersteuning (inrichten, structureren, ondersteunen)? lees mijn vorige post over de sle-methode welke ik toegepast heb binnen mijn werkzaamheden bij de NHTV te Breda en neem contact op via www.tjsmid.nl/contact.html  !

Leave a reply


8 + vijf =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>