Project in Breda

Vorige week werd ik door mijn vorige werkgever (Omix b.v.) benaderd of ik nog wat werkzaamheden wilde verrichten. Uiteraard had ik hier oren naar.  Mijn (tijdelijke?) werkplek is bij de NHTV te Breda. Een bijzondere school met bijzondere opleidingen, zoals bijvoorbeeld Vrije Tijdsmanagement, waarbij projecten kunnen worden gevolgd als bijvoorbeeld themeparkmanagement! Lijkt me enorm leuk als ik eerlijk ben. Dit themepark management houdt in dat ze afspraken hebben met bijvoorbeeld de Efteling of Disneyland Parijs (!) om daar stage te lopen.

Het is leuk om binnen een project mijn eigen methode toe te kunnen passen.
Al eerder schreef ik over de SLE methode, waarmee je in feite een applicatie binnen afzienbare tijd kan leren kennen. Echter deze methode werkt ook bij het leren kennen van processen. De inhoud of het doel is weliswaar anders; maar deze techniek laat zich goed gebruiken.

Zo kan ik op een gestructureerde manier erachter komen wat de processen zijn en hoe deze curricula in elkaar zitten of in ieder geval wat de gedachte er achter is. Uiteraard, klinkt logisch, door te praten met de juiste mensen en de juiste vragen te stellen.

De Speerpunten van de SLE methode op een rij (met dit keer als uitgangspunt de processen en achtergronden)

  • Achtergrond van het proces of het gegeven (in dit geval het curriculum)
    communicatie met de mensen die verstand hebben van
    a. de applicatie
    b. het onderwijs
    c. combinatie van a en b
  • Structuur uitdenken en uitschrijven
    Nadat er gecommuniceerd is over het hoe en wat is het van belang om de structuur voor het curricula uit te schrijven en uit te denken
  • Functionaliteit
    Als de structuur uitgedacht is dan ligt het voor de hand om dit te laten controleren. Er nog even over te spreken en vervolgens binnen de studievolg applicatie te plaatsen en testen (indien de mogelijkheid zich daartoe voordoet)
  • Case
    Wellicht het meest verstandige na het uitdenken en testen binnen de applicatie is om, naast het reguliere testen, een volledige case (natuurgetrouwe situaties) op los te laten. Zodat daadwerkelijk bekeken kan worden of de structuur ook daadwerkelijk voldoet aan de behoefte.

In veel gevallen is een testomgeving wel aanwezig, maar niet (meer) gevuld met relevante data, waardoor er vaak besloten wordt te testen in een realtime omgeving.

Wilt u meer weten? kijk dan op www.tjsmid.nl en/of volg mij op twitter .

One comment to Project in Breda

  • Project in Breda (2) | TjSmid  says:

    [...] soort projectondersteuning (inrichten, structureren, ondersteunen)? lees mijn vorige post over de sle-methode welke ik toegepast heb binnen mijn werkzaamheden bij de NHTV te Breda en neem contact op via [...]

Leave a reply


9 − = twee

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>